نکات مهم قبل و بعد از خرید ویدئو پروژکتور
نکات مهم قبل و بعد از خرید ویدئو پروژکتور

نکات مهم قبل و بعد از خرید ویدئو پروژکتور

بیایید با سوال اول شروع کنیم: آیا به پروژکتور نیاز دارید؟

اگر به یک تصویر بزرگ با بودجه نیاز دارید. با یک پروژکتور، با هزینه کمتر، تصویر بزرگتری دریافت می کنید.
اگر می خواهید از فضای دیوار برای چیزهایی غیر از صفحه نمایش پروجکشن مانند تخته سفید استفاده کنید، پروژکتور انتخاب بهتری نسبت به نمایشگر خواهد بود.
اگر اتاق شما طولانی است یا بزرگ است، پروژکتورها می توانند گزینه خوبی باشند.
اگر اتاق شما کوچک با نور زیاد است، شاید یک نمایشگر (که ذاتاً روشن تر است) برای کسب و کار شما بهترین باشد.

قبل از خرید دیتا پروژکتور به چیز هایی باید توجه کرد

اگر مطمئن هستید که طرح ریزی برای فضای شما مناسب است، تیم ما قبل از خرید، فهرستی را دارد که باید بداند.

جاهایی برای صرفه جویی وجود دارد، اما خرید یک پروژکتور نباید یکی از آنها باشد. اگر فقط به سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت نگاه می‌کنید، می‌توانیم به شما قول بدهیم که سرمایه‌گذاری بلندمدت شما در مورد پیش‌بینی کاملاً متفاوت خواهد بود.

در حالی که پروژکتور با گذشت زمان مقرون به صرفه‌تر می‌شود، پروژکتورهای ارزان‌تری که در وب‌سایت‌ها با قیمت  پایین ارائه می‌شوند، قابلیت اطمینان و طول عمر ندارند. سرمایه گذاری بر روی یک پروژکتور حرفه ای تر می تواند به معنای تصویربرداری روشن تر و خدمات بهتر به مشتریان باشد، اگر اتفاقاً به آن نیاز دارید.

اگر مطمئن نیستید که به چه چیزی نیاز دارید، یک کارشناس حرفه ای می توانند به شما کمک کنند تا بفهمید کدام پروژکتور برای شما مناسب است.

لیزری یا نه؟

پروجکشن لیزری آینده فناوری پروجکشن است. چرا؟ دیگر خبری از لامپ نیست!

مطمئناً، سرمایه‌گذاری اولیه بیشتر است، اما پروژکتورهای لیزری نیز می‌توانند در طول زمان هزینه‌های بیشتری را پرداخت کنند. بسیاری از آنها 10000 تا 20000 ساعت یا بیشتر را در مقابل یک پروژکتور لامپ با 2000 تا 3000 ساعت ارائه می دهند.

اگر فکر می کنند فضای شما به یک پروژکتور لیزری نیاز دارد، از متخصصان صوتی تصویری مورد نظر خود بپرسید. آنها بهترین ایده را در مورد آمادگی یا عدم آمادگی شما برای پیشرفت لیزر خواهند داشت و می توانند وضعیت سیستم فعلی شما را ارزیابی کنند.

لنز و پرتاب

تعیین فاصله پرتاب صحیح یا عرض تصویر به تعیین محل قرار دادن پروژکتور کمک می کند. هنگامی که انتخابی برای مکان ندارید، پروژکتورهای با کیفیت می توانند به شما اجازه دهند لنزها را تعویض کنید تا پروژکتور برای کسب و کار شما کار کند.

بعد از خرید ویدئو پروژکتور به چیز هایی باید توجه کرد

شما مطابقت کامل را پیدا کرده اید. حال، چگونه پروژکتور را طوری نگه دارید که به طور موثر کار کند؟

بیایید در مورد لامپ ها صحبت کنیم

نکته شماره 1: لامپ های خود را از یک منبع قابل اعتماد خریداری کنید
نکته شماره 2: اگر بیش از پنج پروژکتور در محل کار خود دارید، گزارشی با تاریخ تعویض لامپ،  ساعات فعلی پروژکتور ایجاد کنید. فراموش نکنید که یادآورهایی را در تقویم خود تنظیم کنید تا آنها را جایگزین کنید!
نکته 3: منتظر خاموش شدن لامپ نباشید. این می تواند به پروژکتور شما آسیب برساند. از امکان خراب کردن پروژکتور خود جلوگیری کنید.
نکته شماره 4: اگر لامپ شما برای 2000 ساعت خوب است، توصیه می کنیم لامپ خود را در 1000-1500 ساعت تعویض کنید. لامپ استفاده شده را نگه دارید تا در شرایطی قرار بگیرید که با عجله به یک لامپ نیاز دارید!
نکته شماره 5: خاموش شدن خودکار یک نجات دهنده لامپ است!  جلسه را تمام می کنیم، وسایلمان را جمع می کنیم و فراموش می کنیم پروژکتور را خاموش کنیم. ویژگی های خاموش شدن خودکار شما را تحت پوشش قرار می دهد! ما معمولاً زمان خاموش شدن 15 دقیقه را توصیه می‌کنیم تا پس از روشن کردن پروژکتور، زمان داشته باشید تا همه چیز را وصل کنید.

کیفیت صدا

به طور کلی، ما خرید یک پروژکتور بر اساس کیفیت صدا را توصیه نمی کنیم. چرا؟ زیرا بلندگوهای پروژکتور همیشه چیزی را به دلخواه می‌گذارند. توصیه می کنیم پروژکتور انتخابی خود را بر اساس کیفیت و کاربرد تصویر قرار دهید و سپس راه حلی برای صدا پیدا کنید. حتی یک مجموعه بلندگوی کامپیوتر کوچک می تواند گزینه بهتری باشد.

در مورد اتصال به بلندگوها، مهم است که مطمئن شوید صدای شما به طور پیش فرض به پروژکتور شما نمی رود. همیشه مطمئن شوید که صدا از جک هدفون بیرون می‌آید و نه HDMI اگر این همان چیزی است که به آن وصل کرده‌اید.

نسبت و وضوح تصویر

اگر از یک متخصص صوتی بصری بپرسید، هیچ چیز بدتر از عدم تطابق فرمت عریض و محتوای استاندارد با صفحه نمایش نیست. برای جلوگیری از آن مناطق سیاه در اطراف لبه ها، محتوای خود را با نسبت تصویری که در آن کار می کنید مطابقت دهید. بیشتر محتوای صفحه عریض یا با وضوح بالا 16:9 یا 16:10 است. تعریف استاندارد 4:3 است. برنامه هایی مانند Powerpoint ایجاد محتوا را با استفاده از هر دو تنظیمات آسان می کنند.

فیلتر

پروژکتورها دارای فیلتر هستند. بدون تمیز کردن مناسب و به موقع آن فیلترها، پروژکتور شما ممکن است بیش از حد گرم شود و مشکلات بسیار بزرگتری ایجاد کند! یک راه عالی برای تمیز کردن فیلتر قبل از نیاز به تعویض آن، استفاده از یک قوطی گردگیر هوا برای اسپری کردن زباله ها از ورودی و خارج از فیلتر است.

 

منبع:corysaudiovisual