نحوه اتصال Chromebook به ویدئو پروژکتور
نحوه اتصال Chromebook به ویدئو پروژکتور

نحوه اتصال Chromebook به ویدئو پروژکتور

کروم‌بوک‌ها به لطف طراحی زیبا، فضای ذخیره‌سازی ابری، امنیت و سایر ویژگی‌های هیجان‌انگیز محبوب‌تر شده‌اند. قابل حمل بودن آن نسبت به لپ تاپ های سنتی آن را برای برخی افراد ترجیح می دهد. اگر صاحب یک Chromebook هستید، می‌توانید از آن به عنوان ابزاری برای اهداف مختلف از جمله انتقال محتوا به صفحه پروژکتور استفاده کنید. مانند استفاده از تلفن‌های هوشمند همراه و لپ‌تاپ‌هایتان، می‌توانید نحوه انعکاس Chromebook را به پروژکتور نیز بیاموزید. در این مقاله نحوه اتصال پروژکتور به کروم بوک را با مراحل ساده و عملی مورد بحث قرار خواهیم داد.

چگونه یک کروم بوک را از طریق HDMI به پروژکتور متصل کنیم؟

کروم‌بوک‌ها معمولاً دارای یک پورت USB یا نوع C برای اتصال به منبع خارجی هستند. پروژکتورها معمولاً دارای پورت های مختلفی از جمله HDMI، VGA و USB هستند. اکثر پروژکتورها دارای پورت‌های HDMI و USB هستند که با Chromebook و دستگاه‌های مشابه سازگار است. برای اتصال Chromebook به پروژکتور با استفاده از HDMI، این مراحل ساده را دنبال کنید:

1. کابل HDMI خود را بگیرید و یک سر آن را به درگاه مناسب Chromebook یا آداپتور خود وصل کنید.
2. انتهای دیگر را بگیرید و آن را به پشت پروژکتور خود وصل کنید.
3. در صورت لزوم پروژکتور خود را به منبع برق متصل کرده و آن را روشن کنید.
4. ورودی صحیح را انتخاب کنید که در این مورد HDMI است.
5. وقتی صفحه Chromebook خود را روی پروژکتور مشاهده کردید، می‌توانید نوع خاصی از محتوایی را که می‌خواهید مشاهده کنید انتخاب کنید.

اگر Chromebook شما دارای درگاه USB نوع C است، می‌توانید با دنبال کردن مراحل مشابه، از کابل USB برای اتصال آن به پروژکتور خود استفاده کنید. اگر پروژکتور شما فاقد پورت HDMI یا USB برای هر یک از این اتصالات باشد، ممکن است به آداپتور نیاز داشته باشید. برخی از پروژکتورها دارای هر دو پورت هستند، بنابراین نیازی به خرید سخت افزار اضافی ندارید. با محصولات قابل حمل ما، می توانید به راحتی پروژکتور را به Chromebook متصل کنید.

چگونه یک کروم بوک را به صورت بی سیم به پروژکتور خود متصل کنید

برای استفاده از این روش، یا به پروژکتوری نیاز دارید که از WiFi استفاده می‌کند یا یک دستگاه پخش جریانی مانند Chromecast، Apple TV یا Roku دارید. پروژکتورهای روشن مانند آنهایی که ما در XGMI می فروشیم یک ویژگی بی سیم را ارائه می دهند، بنابراین برای تکمیل فرآیند به دستگاه دیگری نیاز نخواهید داشت. در اینجا نحوه اتصال Chromebook به پروژکتور به صورت بی سیم آمده است:

1. تأیید کنید که پروژکتور شما دارای اتصال Wi-Fi است.
2. پروژکتور خود را روشن کنید و مطمئن شوید که به منبع برق خود متصل است.
3. پروژکتور خود را به اتصال Wi-Fi محلی یا Chromebook خود وصل کنید.
4. پس از آن، Chromebook خود را باز کرده و به مرورگر Chrome خود بروید.
5. cast را انتخاب کنید و روی تنظیمات یا سه نقطه بالا سمت راست کلیک کنید.
6. پروژکتور خود را انتخاب کنید.
7. از منوی cast بر روی sources کلیک کرده و “cast desktop” را انتخاب کنید. این عمل به شما امکان می دهد هر پنجره یا برنامه ای را در Chromebook خود مشاهده کنید.

اگر از دستگاه پخش جریانی مانند Chromecast یا Apple TV استفاده می کنید، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید. به یاد داشته باشید که پروژکتور شما همچنان به یک پورت HDMI برای کارکرد این گزینه نیاز دارد. برای اتصال Chromecast به پروژکتور یا دستگاه پخش جریانی مشابه، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. تأیید کنید که پروژکتور خود را به منبع تغذیه آن وصل کرده اید و در صورت لزوم آن را روشن کنید.
2. دستگاه استریم خود را به پورت HDMI موجود در پروژکتور وصل کنید.
3. اگر قبلاً با دستگاه پخش آشنا هستید، احتمالاً به برنامه های مورد علاقه خود و نوع محتوایی که دوست دارید مشاهده کنید دسترسی دارید. اگر برای اولین بار از دستگاه استفاده می‌کنید، می‌توانید پیش از ادامه، به سادگی از دستورات گام به گام روی صفحه برای تنظیم حساب خود پیروی کنید.
4. دستگاه پخش جریانی را به اتصال Wi-Fi Chromebook خود وصل کنید.
5. مرورگر Chrome را در Chromebook خود باز کنید، روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و از منوی کشویی گزینه Cast را انتخاب کنید.
6. دستگاه پخش جریانی متصل به پروژکتور خود مانند Chromecast را انتخاب کنید.
7. از منوی cast روی منابع کلیک کرده و “cast desktop” را انتخاب کنید.

چه بخواهید Chromecast را به یک پروژکتور متصل کنید یا از یک اتصال بی سیم مستقیم استفاده کنید، به پروژکتوری نیاز دارید که گزینه های اتصال متنوعی را برای انتخاب شما ارائه دهد. پروژکتورهای قابل حمل ما با دسترسی به تمام روش های استاندارد اتصال و انتقال محتوا، راحتی را ارائه می دهند.

چگونه یک صفحه کروم بوک را به دستگاه تلفن همراه اندروید یا اپل ارسال کنیم؟

می‌توانید از Apple یا Android خود برای نمایش محتوای گسترده‌تر در صفحه Chromebook خود برای نمای واضح‌تر و گسترده‌تر استفاده کنید. اگر می‌خواهید Chromebook خود را به دستگاه تلفن همراه Android یا Apple خود متصل کنید، این مراحل را دنبال کنید:

1. ابتدا اپلیکیشن نمایشگر را از گوگل پلی یا اپل استور دانلود کنید. این نسخه رایگان و حرفه ای دارد، بنابراین نسخه ای را که می توانید استفاده کنید انتخاب کنید.
2. پس از اتمام نصب، برنامه را باز کنید.
3. وب سایت برنامه انعکاس صفحه را در Chromebook خود باز کنید و از مرورگر Google Chrome استفاده کنید.
4. وب سایت یک کد شش رقمی و یک کد QR مورد نیاز را در برنامه دستگاه Android یا Apple شما نشان می دهد.
5. “screen mirroring” را در برنامه انتخاب کنید و مطمئن شوید که صدا را فعال کرده اید.
6. می توانید وضوح تصویر را از اسلاید وضوح صفحه نمایش افزایش دهید.
7. برای اتصال هر دو دستگاه می توانید کد شش رقمی را وارد کنید یا کد QR را اسکن کنید.
8. پس از تکمیل اتصال، صفحه تلفن در Chromebook نمایش داده می شود.

فاکتورهایی که هنگام خرید پروژکتور باید در نظر گرفت

قبل از انتخاب برای سرمایه گذاری در پروژکتور، در اینجا چند فاکتور وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

1. قابل حمل بودن

پروژکتورهای قابل حمل مطلوب هستند زیرا دسترسی به محتوای رسانه از هر اتاق را آسان می کنند. چه به یک سفر کاری یا تعطیلات بروید، پروژکتوری می خواهید که بتوانید به راحتی آن را بسته بندی کنید و بدون احساس سنگینی در مسیر شادی خود باشید. در XGMI، ما راحتی را در اولویت قرار می دهیم، بنابراین پروژکتورهای ما با طراحی قابل حمل شیک ساخته شده اند که به شما امکان می دهد آنها را به راحتی حمل کنید.

2. گزینه های اتصال

توانایی اتصال با دستگاه های مختلف چیزی است که یک پروژکتور را کاربردی می کند. تأیید کنید که یک پروژکتور گزینه‌های اتصال متفاوتی را ارائه می‌دهد تا وقتی یکی کار نمی‌کند سرگردان نباشید. HORIZON Pro ما دارای سازگاری WiFi و پورت های HDMI و USB برای آداپتورها و کابل ها است.

این گزینه‌ها به شما امکان می‌دهند به دستگاه‌های دیگر متصل شوید، به هر محتوایی که می‌خواهید مشاهده کنید دسترسی داشته باشید و به راحتی آن‌ها را روی یک صفحه بزرگ مشاهده کنید. اگر پروژکتوری می‌خرید، می‌دانید از چه دستگاه‌هایی برای مشاهده محتوا در آن استفاده می‌کنید. اطمینان حاصل کنید که آن دستگاه ها و پروژکتور شما دارای اتصالات سازگار هستند.

3. عمر باتری

عمر باتری خوب مطلوب است زیرا می توانید بدون نگرانی از از دست دادن انرژی، بر روی تصویربرداری از زاویه ای راحت تمرکز کنید. اگر نیاز به سخنرانی 30 دقیقه ای یا تماشای یک فیلم 2 ساعته دارید، نباید نگران این باشید که پروژکتورتان در میانه راه از کار بیفتد. باید مطمئن باشید که تا پایان جلسه از نمایشگر خود لذت خواهید برد.

سوالات متداول

چگونه می توان در Chromebook یک اسکرین شات گرفت؟

برای گرفتن اسکرین شات در Chromebook خود، ctrl+shift+show windows را فشار دهید. سپس بر روی “اسکرین شات” کلیک کنید. شما این گزینه را خواهید داشت که یک اسکرین شات از پنجره، جزئی یا کامل را انتخاب کنید. از طرف دیگر، زمان را در برگه پایین سمت راست انتخاب کنید و ضبط صفحه را فشار دهید.

چگونه یک کروم بوک را به تنظیمات کارخانه بازنشانی می کنید؟

قبل از اینکه بازنشانی کارخانه ای در Chromebook خود انجام دهید، بدانید که باعث می شود همه فایل های فعلی خود را از دست بدهید. مطمئن شوید که از تمام فایل‌های ضروری که نمی‌خواهید از دست بدهید، نسخه پشتیبان تهیه کنید. پس از آن، از دستگاه خود خارج شوید و “Alt+Ctrl+Shift+R” را فشار دهید. سپس، «Restart»، سپس «Powerwash» و «Continue» را انتخاب کنید. برای ورود به حساب Google خود و راه‌اندازی مجدد Chromebook، اعلان‌های روی صفحه را دنبال کنید.

برای اتصال Chromebook خود به پروژکتور به چه کابل هایی نیاز دارم؟

بسته به درگاه موجود در Chromebook، می‌توانید از کابل HDMI یا USB Type C استفاده کنید. اکثر کروم‌بوک‌ها دارای یک یا هر دو هستند، بنابراین می‌توانید با دریافت کابل مناسب، به راحتی Chromebook خود را به پروژکتور متصل کنید.

کلید نمایش در Chromebook من کجاست؟

می‌توانید کلید نمایشگر Chromebook خود را در ردیف بالای صفحه‌کلید پیدا کنید. این شبیه به کلید F5 در صفحه کلید کامپیوتر است. کلید مستطیل شکل با دو خط مستقیم در سمت راست است. می توانید آن را بین تمام صفحه و دکمه کاهش روشنایی پیدا کنید.

آیا می توانم صفحه نمایش Chromebook خود را روی یک پروژکتور منعکس کنم؟

بله، می‌توانید صفحه Chromebook خود را با چند مرحله روی یک پروژکتور منعکس کنید. تنظیمات را باز کنید، دستگاه و نمایشگر را انتخاب کنید. دو مستطیل نماد نمایش دستگاه و پروژکتور است. در زیر بخش چیدمان، کادر کوچکی با متن “Mirror Built-in Display” مشاهده خواهید کرد. کادر را علامت بزنید. پروژکتور به طور خودکار همان تصویر را روی نمایشگر اصلی نشان می دهد.

نتیجه

Chromebook خود را با استفاده از کابل سازگار (HDMI/VGA) به پروژکتور متصل کنید. دستگاه ها را روشن کنید، ورودی صحیح پروژکتور را انتخاب کنید و برای انتخاب حالت نمایش، «Search + P» را در Chromebook خود فشار دهید. از اشتراک گذاری محتوای خود در صفحه بزرگ بدون دردسر لذت ببرید!

منبع:  us.xgimi