بررسی ویدئو پروژکتور ونبو Wanbo X2 Max
بررسی ویدئو پروژکتور ونبو Wanbo X2 Max

بررسی ویدئو پروژکتور ونبو Wanbo X2 Max

با ویدئو پروژکتور ونبو Wanbo X2 Max می‌توانید کارهای زیادی را با تصویر بزرگ‌تر انجام دهید و احساس غرق شدن در تصویر بزرگ‌تر کنید و صدایی که فوق‌العاده است، برخی از پروژکتورها صدای ضعیفی تولید می‌کنند، اما نه این یکی، بلند و مناسب است.

با این حال، تصویر چیزی است که مردم دوست دارند در مورد این پروژکتورها بدانند و تصویر در این مورد خوب است صرف نظر از اینکه برای چه کاری می توانید از آن استفاده کنید، می توان از آن برای بازی ، تماشای فیلم و موارد دیگر استفاده کرد و البته می توانید از دستگاه خود پخش کنید  لپ تاپ و کنسول های خود را وصل کنید تا همه چیز را با شکوه کامل ببینید.

ویژگی های پروژکتور ونبو Wanbo X2 Max

کیفیت حتی روی دیوارهای تیره‌تر که امتحان کردم خوب است و در مجموع خوب بود، ما کیفیت 1080p و 450 انسی داریم که برخلاف 720p در یک پروژکتور، ویدیوی روشن‌تری برای تماشای ارائه می‌دهد. برخی می گویند برای دریافت تصویر بهتر به بیش از 1000 انسی لومن نیاز دارید که یک نظر منصفانه است، همه اینها به این بستگی دارد که می خواهید کیفیت آن چقدر خوب باشد، اما همانطور که در بررسی ویدیوی زیر خواهید دید، 450 برای استفاده ساده در خانه بسیار است.

این پروژکتور دارای یک موتور تصویر هوش مصنوعی و فوکوس خودکار و 4 نقطه تصحیح کیستون است که اغلب از موارد قبلی حذف شده است که من با این قیمت بررسی کرده ام و در اینجا به خوبی کار می کند و اگر ایده ای برای قرار دادن یا نصب پروژکتور ندارید، همچنان می توانید مربع تصویر را روی دیوار بگیرید حتی اگر مستقیماً در مقابل آن قرار نگیرد.

میزان بزرگی تصویر نیز به شما بستگی دارد و هر چه نزدیکتر باشد، کیفیت بهتری دارد که واضح است، اما سه فاصله کانونی یا اندازه صفحه نمایش از 50 تا 120 اینچ وجود دارد که ایده آل است و البته اگر می خواهید 120 اینچ را امتحان کنید. با داشتن پس‌زمینه سفید صفحه نمایش پروژکتور، نتایج بهتری نیز دریافت خواهید کرد، اما می‌توان آن را روی پرده‌ها یا دیواری تیره‌تر نمایش داد و تصویر از آن عبور می‌کند و پیکسل‌ها را از فاصله دلخواه مشاهده نمی‌کند.

UI برای استفاده و پیمایش ساده است و هزاران برنامه از پیش بارگذاری شده وجود دارد، مانند همیشه در پروژکتورها محدودیت هایی وجود دارد، اما می توانید با دانش کافی به راحتی از آنها عبور کنید یا فقط از کسی که این کار را انجام می دهد بپرسید. صدا همچنین زیاد نیست زیرا برخی از آنها می توانند از پروژکتورها باشند و در هنگام استفاده قابل تحمل است و اگر صدا را همانطور که باید زیاد کنید صدای فن برای نگرانی وجود نخواهد داشت. برای تکمیل آن، می‌توانید با اتصال دستگاه خود به‌عنوان یک پخش‌کننده/بلندگوی عمومی موسیقی نیز از آن استفاده کنید و دارای بلندگوهای 2×5 واتی با صدای خوب و در نهایت Dual Band 6 Wi-Fi همانطور که در بالا ذکر شد، بنابراین هیچ  تأخیری در طول استفاده من دیده نشده است.

محتویات و کیفیت بسته بندی تغییر نکرده است

Wanbo X2 Max مانند مدل قبلی در بسته بندی با ابعاد 25x14x27 سانتی متر و وزن 2 کیلوگرم عرضه می شود. Wanbo همچنان بسته بندی باکیفیت پروژکتورها را در قالب دو جعبه و لایه داخلی فوم حفظ می کند.

باتری برای کنترل از راه دور در بسته بندی موجود نیست.

طراحی پروژکتور کلاسیک

از نظر طراحی، Wanbo X2 Max شبیه پروژکتورهای کلاسیکی است که همه ما به خوبی می شناسیم. در قسمت جلویی یک لامپ LED، ویژگی غالب کل پروژکتور و لوگوی برند وجود دارد. یک سنسور نامحسوس برای فوکوس خودکار در داخل آن پنهان شده است.

تنها دکمه فیزیکی که روی پروژکتور پیدا می کنیم در قسمت بالایی قرار دارد. برای روشن یا خاموش کردن پروژکتور استفاده می شود. در پشت درگاه‌های جداگانه، یعنی 1x USB 2.0، 2x HDMI، AV IN و پورت صوتی 3.5 میلی‌متری وجود دارد.

قسمت پایین دارای جایی برای سه پایه است و توری های تهویه و بلندگوها جای خود را در کناره های پروژکتور پیدا کرده اند. اگر بخواهیم Wanbo X2 Pro و X2 Max را در کنار هم قرار دهیم، قابل تشخیص نیستند. از نظر طراحی کاملاً یکسان هستند.

 

هیچ نوع پشتیبانی از شیب در پایین وجود ندارد، که می تواند برای کج کردن خود پروژکتور به سمت بالا استفاده شود. ما فرض کردیم که چنین چیزی قبلاً بدیهی است، اما در اینجا سازنده فقط یک قسمت برای سه پایه را انتخاب کرده است.

کیفیت و اندازه تصویر

تنها تفاوت قابل توجه بین مدل قدیمی X2 Pro و X2 Max رزولوشن آن است که از 720p به FullHD افزایش یافته است، یعنی 1080p (1920 x 1080 px).

در مورد اندازه عکس، بسته به فاصله از دیوار یا بوم، بین 40 تا 120 اینچ است. در دفترچه راهنمای کاربر پیوست شده، یک جدول واضح پیدا خواهید کرد که اندازه خاص تصویر را بر اساس فاصله اعلام شده مشخص می کند.

کمترین فاصله ممکن تا صفحه یا دیوار 1.33 متر است، اگر تصویری 40 اینچی داشته باشیم. اگر پروژکتور را نزدیکتر کنیم، نمی تواند فوکوس کند. در فاصله 2 متری تصویر 60، در 2.67 متر 80، در 3.33 متر در حال حاضر 100 اینچ است و در حداکثر فاصله 4 متری تصویر 120 اینچ است. مانند حداقل وضوح، حداکثر نیز نشان دهنده حد فوکوس است. پروژکتور دیگر نمی تواند در فاصله بیش از 4 متر فوکوس کند.

روشنایی مانند مدل X2 Pro، تا 450 انسی لومن باقی ماند. همانطور که در بررسی Wanbo X2 Pro گفتیم، این روشنایی برای مشاهده محتوا در یک اتاق سایه دار یا در تاریکی در شب ایده آل است. در نور روز تصویر نسبتا روشن است و بنابراین رنگ ها محو می شوند. با این حال، ایجاد یک تیرگی جزئی کافی است و تجربه کلی مشاهده به طور قابل توجهی بهبود می یابد.

وضوح خوب است، اما فقط عمود بر دیوار یا بوم است. اگر از قبل پروژکتور را در یک زاویه کوچک قرار داده ایم، باید تصویر را با استفاده از اصلاحات به اصطلاح (ذوزنقه) تنظیم کنیم که این نیز مربوط به کاهش وضوح است.

سیستم و رابط گرافیکی

Wanbo X2 Max بر روی سیستم عامل اندروید در نسخه قدیمی 9 اجرا می شود. رابط گرافیکی شبیه چیدمان عناصر جداگانه در Android TV است.

در اینجا چندین برنامه از پیش نصب شده مانند FileManager، SpeakerModel، Chrome، Miracast، YouTube، Netflix، OfficeSuite، EShareServer، Prime Video، M Player و iMirror را پیدا می کنیم. تعدادی از فروشگاه های برنامه برای نصب برنامه های دیگر استفاده می شود: فروشگاه رسمی Google Play و فروشگاه App سازنده.

علاوه بر این، پیوندهای زیادی نیز برای نصب برنامه های مختلف، به عنوان مثال به محتوای چند رسانه ای در برنامه های مختلف وجود دارد. سیستم تقریباً مشابه تمام جدیدترین پروژکتورهای برند Wanbo است.

متأسفانه نتفلیکس هیچ پشتیبانی رسمی ندارد، بنابراین رزولوشن محدود است، که ممکن است برای پروژکتوری با حداکثر وضوح 1080p مشکلی نداشته باشد.

سخت افزار و اتصال

ما خوشحالیم که حتی یک پروژکتور ارزان قیمت می تواند تصویر را به طور خودکار فوکوس کند. ما مجبور نیستیم هیچ چرخی را بچرخانیم، اما اگر نتیجه فوکوس خودکار را دوست نداریم، می‌توانیم آن را به صورت دستی از طریق دکمه‌های روی کنترل از راه دور کنترل کنیم. با این حال، ما شخصاً هیچ مشکلی با فوکوس خودکار نداشتیم.

در بخش سخت افزاری، سازنده پردازنده یا نوع حافظه خاصی را مشخص نمی کند. ما فقط نشانی از ظرفیت آنها داریم. Wanbo X2 Max تا 1 گیگابایت رم و 8 گیگابایت فضای ذخیره سازی دریافت کرد.

 

WiFi در نسخه 6 با پشتیبانی از هر دو باند فرکانسی 2.4 و 5 گیگاهرتز، با چنین پروژکتورهای ارزان قیمت کاملاً استاندارد نیست. بلوتوث نیز وجود دارد، این بار در نسخه 5.0.

از نظر اتصال فیزیکی، ما به تجهیزات سنتی، یعنی 2 x HDMI، 1 x USB، AV-in و یک پورت هدفون 3.5 میلی متری پایبند هستیم.

کنترل از راه دور، صدا و کیفیت صدا

کنترل از راه دور تقریباً مانند هر پروژکتور Wanbo است. تماماً سفید با دکمه‌های مشکی که لاستیکی هستند و فشار دادن آن راحت است. این شامل تمام دکمه های مهم برای عملکرد آسان و سریع است.

در مورد صدا، می توانیم یک جفت بلندگوی 5 واتی را در تجهیزات پیدا کنیم که به نوعی میانگین ضعیف تری تعلق دارند. آنها فاقد بیس هستند، اما صدا کافی است. با این حال، ما قطعاً اتصال بلندگوهای خارجی یا نوار صوتی را توصیه می کنیم.

بسیاری از مردم نگران سطح سر و صدای بیش از حد پروژکتورهای ارزان قیمت هستند. بله، معمولاً دارای سر و صداتر هستند.

نتیجه گیری

Wanbo X2 Max یک مدل کمی بهبود یافته از Wanbo X2 Pro است. با وجود نام مکس، ابعاد یکسانی دارد و در نگاه اول کاملا غیرقابل تشخیص است. تنها تفاوت واقعی وضوح بالاتر است که از 720p به FullHD، 1920 x 1080 پیکسل افزایش یافته است.

روشنایی بدون تغییر باقی می ماند، 450 انسی  لومن. وای فای در نسخه 6 و یک کنترل از راه دور دستی . در مورد کیفیت تصویر، خوب است، اما به دلیل روشنایی کمتر، لازم است اتاق حداقل کمی تاریک شود.

با قیمت نسبتاً پایین، شما یک مدل پایه کمی بهبود یافته را برای یک کاربر کم تقاضا دریافت می کنید.

منبع:  techbuzzireland و xiaomiplanet