4 مورد از مزایای داشتن ویدئو پروژکتور در کلاس درس
4 مورد از مزایای داشتن ویدئو پروژکتور در کلاس درس

4 مورد از مزایای داشتن ویدئو پروژکتور در کلاس درس

اگر به دنبال تجهیزات جدید برای ارتقای کلاس های درس مدرسه خود هستید، گزینه های متعددی برای بررسی دارید. به طور خاص، پروژکتورهای نمایشگر کریستال مایع (LCD) قطعات قدرتمندی از تجهیزات هستند که می توانند از چندین جهت برای دانش آموزان و معلمان مفید باشند. با بسیاری از برنامه های کاربردی در کلاس ، مدرسه شما می تواند از سرمایه گذاری شما به خوبی استفاده کند.

مزایای نصب پروژکتور در کلاس های درس

دانستن مزایای پروژکتورهای LCD می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چرا آنها انتخاب عاقلانه ای برای دانش آموزان و معلمان هستند. در زیر چهار دلیل متمایز وجود دارد که چرا پروژکتورهای سقفی می توانند تجربه یادگیری در مدرسه شما را تغییر دهند:

1. سبک های یادگیری و آموزش بیشتری را در نظر بگیرید

معلمان همیشه سعی می کنند تکنیک های جدیدی را برای آموزش بهتر به دانش آموزان خود و پاسخگویی به سبک های مختلف یادگیری امتحان کنند. هر دانش آموز روش منحصر به فردی برای یادگیری دارد، که معلمان را در هنگام قرار دادن هر فرد در کلاس، زمانی که برنامه درسی مشخصی دارند، دشوار می کند.

پروژکتورها می توانند با نمایش اطلاعات متفاوت به معلمان کمک کنند تا نیازهای دانش آموزان خود را بهتر برآورده کنند. مانند تخته‌های سیاه و تخته‌های سفید، معلمان همچنان می‌توانند کمک‌های بصری را برای همراهی با نکات کلامی خود فراهم کنند. با این حال، آنها همچنین می توانند تصاویر و ویدیوها را اضافه کنند و به شفاف سازی بیشتر مفاهیم جدید یا ناآشنا در رشته ها کمک کنند.

یادگیرندگان شنیداری همچنان می توانند به سخنرانی ها گوش دهند، اما با محتوای اضافی که معلمان می توانند در پروژکتورها به اشتراک بگذارند، فرصت های یادگیری دارند. معلمان می توانند به دانش آموزان خود از طریق موسیقی، فیلم، کلیپ های ویدئویی و سخنرانی های تخصصی کمک کنند تا یاد بگیرند. به عنوان مثال، معلمان زبان می توانند در کلاس درس موسیقی پخش کنند، در حالی که اشعار را بر روی صفحه نمایش می دهند و به اتصال صداها و واژگان برای مهارت های زبانی قوی تر کمک می کنند.

جفت کردن یک پروژکتور آموزشی با یک صفحه نمایش لمسی یک راه عالی برای درگیر نگه داشتن یادگیرندگان جنبشی است. دانش‌آموزان می‌توانند با مفاهیم، ​​مشکلات و فعالیت‌هایی که باید روی تخته حل یا تکمیل کنند، تجربه عملی داشته باشند. معلمان مدارس ابتدایی می توانند با ایجاد فعالیت ها و بازی هایی که دانش آموزان داوطلبانه در مقابل کلاس انجام دهند، دانش آموزان پر انرژی را درگیر نگه دارند.

پروژکتورها می توانند به دانش آموزان با سرعت های مختلف یادگیری نیز کمک کنند. برای دانش‌آموزان آهسته‌تر می‌تواند چالش برانگیز باشد که در کلاس‌ها زمانی که معلمان آن‌ها خیلی سریع حرکت می‌کنند، عقب نمانند. آنها ممکن است نقاط حیاتی را از دست بدهند و آنها را به عقب برگرداند. با پروژکتورها، معلمان می‌توانند به اسلایدها در ارائه‌ها برگردند یا بخش‌هایی از ویدیوها را دوباره پخش کنند، بنابراین زبان‌آموزان کندتر می‌توانند تمام اطلاعاتی را که برای انجام خوب در کلاس‌هایشان نیاز دارند، بدون اینکه زبان‌آموزان سریع‌تر را عقب نگه دارند، دریافت کنند.

2. افزایش مدیریت زمان و کارایی

معلمان زمان زیادی را صرف برنامه ریزی درسی و طرح کلی سخنرانی های خود می کنند. آنها باید اطمینان حاصل کنند که تمام اطلاعاتی را که دانش آموزان برای موفقیت در آزمون ها نیاز دارند، پوشش می دهند. در حالی که یادداشت ها می توانند به معلمان در سازماندهی افکارشان کمک کنند، ارائه های پاورپوینت می توانند به معلمان کمک کنند تا تمام اطلاعات ضروری را تجسم و نمایش دهند. آنها می توانند آنها را در لیست های گلوله ای گروه بندی کنند و از پررنگ، ایتالیک، زیرخط و رنگ های مختلف برای برجسته کردن مفاهیم مهم تر استفاده کنند.

این نوع سیستم می تواند به معلمان کمک کند تا اطمینان حاصل کنند که همه چیزهایی را که برای آموزش به دانش آموزان خود نیاز دارند به خاطر می آورند. معلمان می توانند تأثیر حواس پرتی بر درس های خود را کاهش دهند. وقتی سؤالات از حافظه هدایت می شوند، ممکن است رشته فکر آنها را از مسیر خارج کند و باعث شود اطلاعات حیاتی را فراموش کنند. با یک پروژکتور، آن‌ها می‌توانند دقیقاً جایی را که متوقف کرده‌اند، در حالی که هنوز گوش می‌دهند و نیازهای دانش‌آموزان خود را برآورده می‌کنند، ببینند.

پروژکتورها و استفاده از مواد درسی آماده شده به معنای آموزش کارآمدتر است. وقتی معلمان پاورپوینت‌های آماده دارند، می‌توانند با کلیک کردن بر روی آن، در زمان نوشتن و پاک کردن اطلاعات صرفه‌جویی کنند. آنها زمان بیشتری خواهند داشت تا سرعت کمتری را برای دانش آموزان تنظیم کنند، به سؤالات پاسخ دهند یا فرصت های یادگیری جایگزین مانند فیلم ها و فعالیت ها را ترکیب کنند. پروژکتورها می توانند به ایجاد کلاس های درس با زمان کارآمدتر کمک کنند که در آن دانش آموزان در زمان اختصاص داده شده بیشتر یاد بگیرند.

بسته به منطقه مدرسه و منطقه، مدارس اندازه کلاس های متفاوتی دارند. برخی از معلمان ممکن است کلاس های درس کوچکی داشته باشند، در حالی که برخی دیگر دانش آموزان زیادی برای پذیرش دارند. یک پروژکتور در حال حاضر یک ابزار عالی برای هر کلاس درس است – شما می توانید آن را به سقف وصل کنید و معلمان می توانند آن را از روی میز خود کار کنند. پروژکتورها به پیکربندی یا حرکت اضافی کمی نیاز دارند که آنها را برای کلاس های درس در هر اندازه مفید می کند.

پروژکتورهای سقفی همچنین دارای کیفیت تصویر عالی هستند و به دانش آموزان اجازه می دهند اطلاعات را از هر نقطه کلاس مشاهده کنند. این ظرفیت می تواند به معلمان کمک کند تا به طور موثر کلاس های بزرگتر را آموزش دهند و دانش آموزان را در پشت اتاق درگیر نگه دارد. همچنین می تواند به دانش آموزانی که بینایی ضعیفی دارند کمک کند، بنابراین آنها همیشه می توانند مواد را ببینند.

با این حال، پروژکتورها می توانند برای مدارس فراتر از کلاس درس مفید باشند. می‌توانید از آن‌ها در طول رویدادهایی استفاده کنید که معلمان مجبورند با جمعیت زیادی از والدین صحبت کنند و اطمینان حاصل شود که همه می‌توانند آنها را بدون توجه به جایی که نشسته‌اند ببینند. پروژکتورهای سقفی می توانند سالن ها یا سالن های ورزشی را به فضاهایی تبدیل کنند که در آن تیم های هیئت علمی و اداری می توانند به طور موثر اطلاعات را به گروه های بزرگی از شرکت کنندگان منتقل کنند.

4. تعمیق یادگیری و علاقه دانش آموزان

بسیاری از مدارس فاقد منابع و ابزار مورد نیاز برای آموزش در سطح پیشرفته هستند. بدون کمک مناسب، ممکن است مجبور شوند به اصول اولیه یا موضوعات و مفاهیم مورد نیاز بدون کنکاش در کاربردهای دنیای واقعی پایبند باشند.

سرمایه گذاری هایی مانند پروژکتورهای سقفی می تواند به مدارس کمک کند تا برنامه درسی خود را گسترش دهند. پروژکتورها به دانش‌آموزان کمک می‌کنند تا موضوعات بیشتری را با هم به عنوان یک کلاس بررسی کنند، جایی که معلمان می‌توانند به طور همزمان اطلاعات را با گروه‌های بزرگتر به اشتراک بگذارند. برخی از راه هایی که پروژکتورها می توانند به دانش آموزان کمک کنند دانش خود را گسترش دهند عبارتند از:

نمایش برنامه‌های کاربردی دنیای واقعی: معلمان می‌توانند دانش‌آموزان را با مفاهیمی که از منظری متفاوت نشان می‌دهند، مرتبط کنند. دانش آموزان می توانند ارتباط موضوعات اصلی مانند ریاضی و انگلیسی را با کلاس های تخصصی و دروس انتخابی درک کنند. آنها می توانند ببینند که آنچه می آموزند بر مشاغل و دنیای اطراف آنها تأثیر می گذارد و شکل می دهد.
تجسم محتوای چالش برانگیز: برخی مفاهیم بدون وسایل کمک بصری پیچیده هستند. به عنوان مثال، دانش‌آموزان ممکن است اصول تکثیر سلولی را در کلاس علمی خود درک کنند، اما تماشای یک ویدیوی اطلاعاتی که در آن فردی هر مرحله را ترسیم می‌کند، می‌تواند قطعاتی را که از دست داده‌اند به هم متصل کند. توضیح مفاهیم به روش‌های مختلف، راهی عالی برای تحکیم اطلاعات و عمیق‌تر کردن آن‌ها برای درک بهتر است.
یادگیری در مورد مفاهیم خاص: چیزهایی وجود دارد که معلمان نمی توانند به کلاس درس بیاورند. به عنوان مثال، معلمان علوم ممکن است بخواهند آزمایش خاصی را نشان دهند که در واحد آنها کاربرد دارد، اما آنها تجهیزات، فضا یا اقدامات ایمنی برای انجام آن را خودشان ندارند. در عوض، آنها می توانند یک ویدیو نشان دهند. بنابراین، دانش آموزان در کلاس درس بیشتر در مورد آن موضوع یاد می گیرند.
درک عمیق‌تر مفاهیم همچنین می‌تواند نحوه تعامل دانش‌آموزان با موضوع را تغییر دهد. دانش‌آموزان ممکن است سؤالات بیشتری داشته باشند، که نشان می‌دهد در سر کلاس به آنها توجه می‌کنند. دانش آموزان همچنین ممکن است جرقه بحث در مورد مفاهیم را برانگیزند و نشان دهند که آنها به اندازه کافی با موضوعات احساس راحتی می کنند تا در مورد آنها نظر بدهند.

این نوع فرصت ها برای معرفی دانش آموزان با مشاغل و علایق بالقوه ضروری است. وقتی دانش‌آموزان موضوعات مورد علاقه خود را بررسی می‌کنند، بیشتر روی آموزش خود سرمایه‌گذاری می‌کنند. علاوه بر این، آنها می توانند اهداف بیشتری را برای آینده خود شکل دهند و برای نمرات بالاتر تلاش کنند تا تحصیلات متوسطه را دنبال کنند یا مسیر شغلی خاصی را دنبال کنند.

نحوه استفاده از پروژکتورهای LCD در آموزش

استفاده از پروژکتور در مدارس بسیار گسترده است. آنها کارکردهای فردی زیادی دارند، اما هدف اصلی آنها کمک و حمایت از دروس است. کشف روش‌هایی که می‌توانید از پروژه‌های خود برای حفظ آن هدف استفاده کنید، می‌تواند اطمینان حاصل کند که از تجهیزات مدرسه خود حداکثر استفاده را می‌کنید.

1. درس های چند رسانه ای ایجاد کنید

معلمان می توانند با پروژکتورها بیشتر از سایر ابزارهای آموزشی مانند تخته سفید و تخته سیاه کار کنند. آنها می توانند از طریق رسانه هایی مانند:

ویدیوهای یوتیوب
فیلم ها
موسیقی
تصاویر
دانش‌آموزان شما می‌توانند از متخصصان و سخنرانان پرشور بشنوند و به آن‌ها سرعت را از برگه‌ها و سخنرانی‌ها تغییر دهند. این سیستم به دانش‌آموزان کمک می‌کند در طول روزهای طولانی درس‌های مستمر، علاقه‌مند و درگیر شوند و به آن‌ها اجازه می‌دهد درباره کارهایی که انجام می‌دهند و نمی‌دانند فکر کنند.

پس از نمایش چیزی شبیه ویدئو در صفحه نمایش، معلمان می توانند از جلسه استراحت کرده و یادداشت های خود را مرور کنند. آنها همچنین می توانند برای قضاوت در مورد مدت زمانی که در کلاس برای تدریس باقی مانده اند مکث کنند و نقطه توقف خوبی پیدا کنند یا چه چیزی را برای تکالیف در آن شب تعیین کنند. به خصوص اگر آنها نیاز به تنظیم برنامه درسی خود داشته باشند، این زمان می تواند برای معلمان ضروری باشد.

بسیاری از معلمان ارائه ها و پروژه هایی را به دانش آموزان خود اختصاص می دهند تا به آنها کمک کنند تا آنچه را که آموخته اند به کار گیرند و دانش خود را در مورد موضوع نشان دهند. پروژکتورها می توانند پروژه هایی را که معلمان می توانند ارائه دهند و چگونه دانش آموزان می توانند مشخصات را تفسیر کنند، گسترش دهند.

پاورپوینت ها کمک های بصری موثری برای کمک به راهنمایی دانش آموزان در ارائه هستند. آنها می توانند نکات صحبت کردن را به آنها یادآوری کنند و از درک همکلاسی های خود حمایت کنند. وسایل کمک مجازی و بصری می‌توانند تعداد جزوه‌هایی را که دانش‌آموزان برای ارائه نیاز دارند کاهش دهند. اشتراک‌گذاری بسیاری از برنامه‌های پاورپوینت آسان است، و آنها را برای پروژه‌های گروهی ایده‌آل می‌سازد که دانش‌آموزان می‌توانند قطعات خود را از خانه انجام دهند.

دانش‌آموزان همچنین می‌توانند ارائه‌های ویدئویی انجام دهند. چه آنها در حال ساخت یک فیلم اصلی در یک کلاس خلاق باشند و چه در حال تمرین صحبت کردن به زبانی دیگر، ویدیوها رسانه دیگری را برای دانش آموزان به نمایش می گذارند تا مهارت های خود را نشان دهند. ویدیوها می توانند برای بقیه کلاس نیز سرگرم کننده و جذاب باشند.

3. دروس را با معلمان جایگزین به اشتراک بگذارید

فناوری انتقال اطلاعات را در صورت تغییر ناگهانی برنامه ها آسان می کند. اگر معلمی به جایگزین غیرمنتظره ای نیاز داشته باشد، می تواند به راحتی طرح درس و مطالب خود را به صورت آنلاین با جایگزین ها به اشتراک بگذارد. معلمان می‌توانند به جای اسکن کاغذها یا انداختن برگه‌ها در مدرسه، فایل‌های پاورپوینت یا پیوندهای ویدیویی را که می‌خواستند با کلاس آن روز به اشتراک بگذارند ایمیل کنند.

از آنجا، معلمان جایگزین شما فقط باید به پروژکتور متصل شوند تا درس را شروع کنند و تنظیم آسان برای آنها باشد.

4. میزبان رویدادها

پروژکتورها می توانند برنامه های کاربردی بیشتری را در کلاس ارائه دهند، اما می توانید آنها را در سایر مناطق مدرسه خود نیز نصب کنید. بسیاری از مدارس از آنها در سالن های خود برای پشتیبانی از سخنرانان و مجالس استفاده می کنند. پروژکتور را با یک کنترل از راه دور بی سیم جفت کنید تا به مهمان خود کنترل بیشتری بر ارائه خود داشته باشید.

پروژکتورها ابزارهای عالی برای برجسته کردن دستاوردهای دانش آموزان هستند. می توانید از آنها در مراسم اهدای جوایز و فارغ التحصیلی برای نمایش نام و دستاوردهای هر دانش آموز استفاده کنید. این یک لمس شخصی برای رویدادهای مهم است که آنها را حتی خاص تر می کند.

پیاده سازی فناوری جدید در کلاس درس می تواند تعدیل برای معلمان باشد. شما می توانید انتقال را از طریق:

پیدا کردن مکان مناسب: چه پروژکتور خود را در کلاس درس یا سالن نمایش راه اندازی کنید، مکان مناسب برای اطمینان از دید و دسترسی بسیار مهم است. آن را در جایی با زاویه ای تنظیم کنید که فضای صفحه نمایش و وضوح را بهینه می کند. کارکنان باید بتوانند به راحتی برای نگهداری منظم به آنها دسترسی داشته باشند.
جفت شدن با سایر فناوری ها: استفاده از پروژکتور بالای سر را در آموزش در نظر بگیرید. در حالی که پروژکتورها در حال حاضر عملکردهای زیادی دارند، می توانید با افزودن فناوری های دیگر این عملکردها را افزایش دهید. بلندگوهای باکیفیت اشتراک‌گذاری فیلم‌ها، فیلم‌ها و موسیقی را ممکن می‌سازد و یادگیری در کلاس را افزایش می‌دهد. تاچ بردها و بردهای هوشمند می توانند پروژکتورها را تعاملی کنند. دانش آموزان می توانند در چندین فعالیت شرکت کنند. دوربین های رومیزی می توانند به شما کمک کنند رویدادهای زنده را به کلاس ها و گروه ها پخش کنید. می‌توانید آزمایش‌ها را به کلاس‌های بزرگ نشان دهید و کوچک‌ترین جزئیات را ثبت کنید.
تمرین و آموزش: پس از راه اندازی پروژکتورهای خود، زمانی را برای معلمان خود برنامه ریزی کنید تا استفاده از آنها و عملکردهای مختلف آنها را تمرین کنند. معلمان شما باید بدانند که چگونه به آنها متصل شوند، درس ها را پروژه کنند، از آنها با لوازم جانبی استفاده کنند و قبل از حضور دانش آموزان در کلاس از آنها نگهداری کنند. این سیستم می تواند به کاهش استرس و افزایش اعتماد به نفس آنها کمک کند.
با این ترفندها، نصب و استفاده از پروژکتورها و صفحه نمایش پروژکتورها برای معلمان، دانش آموزان و مهمانان براحتی امکان پذیر است.

در سال های اخیر، فناوری به بخشی جدایی ناپذیر از کلاس های درس در همه جا تبدیل شده است. کلاس های مدرسه خود را با بهترین تجهیزات مجهز کنید تا مطمئن شوید دانش آموزان شما بهترین تجربه یادگیری ممکن را دارند. هنگامی که زمان سرمایه گذاری در فناوری کلاس درس جدید فرا می رسد، می خواهید معلمان خود را با یک تامین کننده مفید و آگاه مطابقت دهید. کار با یک شرکت صوتی، تصویری و روشنایی (AVL) می تواند به ایجاد راه حل عالی برای مدرسه شما کمک کند.

منبع:   illuminated integration