8 مدل از بهترین ویدئو پروژکتورهای پرتاب کوتاه – راهنمای شما در سال 2023
8 مدل از بهترین ویدئو پروژکتورهای پرتاب کوتاه

8 مدل از بهترین ویدئو پروژکتورهای پرتاب کوتاه – راهنمای شما در سال 2023

تماشای فیلم در یک اتاق کوچک ممکن است گاهی اوقات مانند یک نفرین به نظر برسد. شما باید در مورد هر اینچ و نحوه استفاده موثرتر از آن فکر کنید. و وقتی صحبت از سرگرمی به میان می آید، به نظر می رسد که باید آن را به کلی فراموش کنید. اما با بهترین پروژکتور پرتاب کوتاه، می توانید حتی در یک اتاق کوچک نیز تجربه ای از نمایشگر بزرگ داشته باشید.

تیم ما بیش از 30 مدل را بررسی کرده و 8 مدل را با Optoma GT1080 به عنوان انتخاب ویرایشگر انتخاب کرده است. ما فقط پروژکتورهایی را گنجانده ایم که نسبت پرتاب کوتاه کمتر از 1.0:1 دارند، بنابراین می توانید پروژکتور را نزدیک صفحه قرار دهید و همچنان تصویری بزرگ و واضح داشته باشید. همچنین وضوح و روشنایی هر مدل را در نظر گرفتیم. اکثر آنها وضوح 1080p و روشنایی حدود 2000-3000 لومن دارند که برای یک اتاق کوچک بیش از اندازه کافی است. نسبت کنتراست یکی دیگر از ملاحظات مهم است زیرا نسبت کنتراست بالاتر تصویر دقیق تری را ارائه می دهد.

بررسی 8 پروژکتور پرتاب کوتاه برتر 2023

انتخاب ویرایشگر: Optoma GT1080
“پشتیبانی از FullHD، کنتراست بالا و حداقل نسبت پرتاب تنها 0.49 با پروژکتوری که در فاصله 5 فوتی قرار دارد، یک تصویر 100 اینچی عالی را برای شما فراهم می کند.”
روشن ترین پروژکتور: BenQ MW632ST
“از هر نظر آسان است – حمل، نصب و استفاده آسان است. این مدل به همراه روشنایی فوق العاده برای هر اتاقی عالی است.”
بهترین سیستم صوتی: BenQ HT2150ST
“فناوری CinematicColor و بلندگوهای داخلی با کیفیت فوق‌العاده آن تصویر واقعی را به شما ارائه می‌دهد که نمی‌توانید تحمل کنید اما لمس کنید.”
طولانی ترین عمر لامپ: ViewSonic PJD5553LWS
“بسیار بادوام و قابل اعتماد، به لطف ضمانت طولانی ارائه شده توسط سازنده.”
بهترین تولید رنگ: Optoma GT1080Darbee
با کنتراست فوق العاده، روشنایی و پشتیبانی 3 بعدی FullHD، این یک انتخاب فوق العاده برای دوستداران فیلم است.
همه کاره ترین: اپسون سینمای خانگی 1060
این پروژکتور با گزینه‌های سازگاری متعدد خود به راحتی می‌تواند به هر یک از دستگاه‌های شما – از لپ‌تاپ گرفته تا گوشی هوشمند متصل شود.
بی صداترین عملکرد: Optoma EH200ST
“یک صفحه نمایش فوق العاده عریض با تصویری واضح و روشن که می تواند از فاصله 5 فوتی نمایش داده شود – همه چیزهایی که از یک پروژکتور پرتاب کوتاه به یکباره می خواستید.”
انتخاب بودجه: RAGU

اپتوما GT1080

امکانات
نسبت پرتاب:
0.49
اندازه صفحه نمایش:
45.3-300 اینچ
تکنولوژی نمایش:
DLP
وضوح بومی:
1920*1080
روشنایی:
2800 لومن
نسبت کنتراست:
25000:1
ضمانتنامه:
قطعات و کار محدود 1 ساله، 90 روز روی لامپ
ویژگی‌های اضافی: 2 x HDMI (پشتیبانی 3 بعدی 1.4a) + MHL نسخه 1.2، خروجی صدا 3.5 میلی‌متر

 

پروژکتور Optoma GT1080 1080 Short Throw گزینه های اتصال متعددی دارد. با صدای باورنکردنی و تصاویر باکیفیت تولید شده توسط این پروژکتور، حس یک سینمای خانگی را دقیقاً در اتاق نشیمن خود خواهید داشت. شما نیازی به ایجاد یک اتاق جداگانه با Optoma GT1080 ندارید زیرا می تواند تصویری 100 اینچی را با فاصله 5 فوتی یا حتی 166 اینچی در فاصله 6 فوتی پخش کند.

علاوه بر این، این پروژکتور دارای وضوح 1080p بالا و دارای 2800 لومن است که در نتیجه تصاویری خیره کننده در 100 اینچ ارائه می دهد. این رزولوشن برای تماشای رویدادهای ورزشی و بازی‌ها کاملاً مناسب است. همچنین، این واقعیت که Optoma GT1080 دارای چندین گزینه اتصال است، آن را بسیار همه کاره و گزینه ایده آل برای سیستم سرگرمی خانگی شما می کند.

این پروژکتور دارای فناوری تصویربرداری DLP است که توضیح می دهد چرا عملکرد رنگی واقعی را ارائه می دهد. علاوه بر آن، تراشه پردازنده DLP از نرخ رفرش 144 مگاهرتز و زمان پاسخ دهی پرسرعت 12 میلی‌ثانیه پشتیبانی می‌کند که هر دو با هم ترکیب می‌شوند و بدون هیچ گونه سوسو زدن روی صفحه نمایش ایجاد می‌کنند. همچنین، فناوری DLP دارای نسبت کنتراست بسیار بالا، سفیدی واضح تر و سیاهی عمیق تر است که واقعاً بهترین بازتولید رنگ را به ارمغان می آورد.

اگر شما یک گیمر مشتاق هستید که به دنبال یک پروژکتور گیمینگ عالی برای ارائه یک تجربه بازی واقعاً همهجانبه هستید، نمی توانید Optoma GT1080 را نادیده بگیرید. چندین گزینه اتصال آن را با اندروید، iOS و کنسول های بازی سازگار می کند. این می تواند برای گیمرهای مشتاق و غیر گیمرها به طور یکسان برای سیستم سرگرمی آنها یک افزودنی عالی باشد.

نقاط قوت

وضوح Full HD 1080p
روشنایی بالا
زمان تاخیر بسیار کوتاه
پشتیبانی سه بعدی
عملکرد روی صفحه بدون سوسو زدن

نقاط ضعف

نمای بیرونی پلاستیک
مصنوعات رنگین کمان

BenQ MW632ST

امکانات
نسبت پرتاب:
0.72-0.87
اندازه صفحه نمایش:
30-300 اینچ
تکنولوژی نمایش:
DLP
وضوح بومی:
1280*800 پیکسل
روشنایی:
3200 لومن
نسبت کنتراست:
13000:1
ضمانتنامه:
مشخص نشده است
ویژگی‌های اضافی:  فناوری ذخیره لامپ SmartEco

BenQ شرکتی است که در دنیای پروژکتورها به قدری رواج دارد که نام برند آنها تقریباً مترادف با پروژکتور است. پروژکتور BenQ MW62ST Short Throw مانند سایر پروژکتورهای این شرکت غول پیکر دارای ویژگی های زیادی است و می تواند حتی از یک پروژکتور با پرتاب فوق العاده کوتاه 1080p پیشی بگیرد. این پروژکتور دارای یک سیستم پرتاب کوتاه 0.8 است که تمام تابش های خیره کننده و سایر تداخل ها را حذف می کند تا یک قاب جذاب را به شما ارائه دهد.

با این اوصاف، فرآیند زیباسازی پروژکتور پرتاب کوتاه با فناوری Colorific، نسبت کنتراست 13000:1 و وضوح 1280×800 پشتیبانی می‌شود. از 3200 لومن رنگی و روشنایی بسیار قدرتمند آن غافل نشوید که تصاویر فوق‌العاده‌ای را در اتاق‌های کنفرانس و کلاس‌های درس ارائه می‌دهد.

نصب MW632ST به لطف اصلاح عمودی کیستون بسیار آسان است. برای هیجان انگیزتر کردن همه چیز، BenQ این پروژکتور پرتاب کوتاه را به فناوری DLPR مجهز کرده است تا بتوانید از محتوای سه بعدی Full HD که شامل فیلم های سه بعدی Blu-Ray است لذت ببرید. همچنین، پروژکتور کوتاه BenQ MW632ST به دلیل عمر 10000 ساعته لامپ، نسبتاً بادوام است.

پروژکتور BenQ همچنین دارای یک بلندگوی داخلی 10 واتی است که صدایی عالی را برای اتاق های جلسه و کلاس های درس ارائه می دهد.  با کمک کابل MHL به شما امکان می‌دهد تا محتوای خود را بدون اعوجاج روی صفحه نمایش بزرگ مشاهده کنید. علاوه بر این، دارای 2 پورت HDMI، صدا، VGA و سایر پورت های معمول است.

اگر به دنبال یک پروژکتور مناسب با پرتاب کوتاه زیر 500 دلار هستید، نمی توانید از پروژکتور BenQ MW632ST چشم پوشی کنید. این دستگاه با تمام ویژگی‌های سطح بالا که در مدل‌های گران‌تر یافت می‌شود، هرچند با هزینه مقرون به صرفه‌تر ارائه می‌شود.

نقاط قوت

حمل آسان
تصاویر روشن ارائه می دهد
کیفیت تصویر سیال
متن واضح

نقاط ضعف

اثر رنگین کمان

BenQ HT2150ST

امکانات
نسبت پرتاب:
0.69-0.83
اندازه صفحه نمایش:
60-120 اینچ
تکنولوژی نمایش:
DLP
وضوح بومی:
1920*1080
روشنایی:
2200 لومن
نسبت کنتراست:
15000:1
ضمانتنامه:
1 سال محدود
ویژگی‌های اضافی: دو بلندگوی داخلی 10 واتی با فناوری BenQ Cinema Master Audio+

پروژکتور HT2150ST Short Throw Projector که توسط یک برند آشنا ساخته شده است، یکی از بهترین پروژکتورهایی است که تا به حال با آن مواجه شده ایم، و این پروژکتور مخصوص بازی بسیار عالی است. راه اندازی آن ساده است و دارای یک کنترل از راه دور کاربر پسند است. این پروژکتور سریع آماده به کار می شود و می توانید در کمترین زمان از فیلم های مورد علاقه خود لذت ببرید.

BenQ HT2150ST همچنین دارای وضوح چشمگیر بومی است و پروژکتور تصویری با کیفیت کامل 1080p HD را در اختیار شما قرار می دهد. با توجه به 2200 انسی لومن خود، تصاویر روشن تولید می کند. این پروژکتور همچنین نسبت کنتراست چشمگیر 15000:1 را ارائه می دهد و طول عمر لامپ آن بسته به نوع استفاده حدود 3500 تا 7000 ساعت است.

با استفاده از فناوری DLP، می‌توانید تضمین کنید که این دستگاه با هیچ مشکل خرابی مواجه نمی‌شود. این به دلیل این واقعیت است که برای مقاومت در برابر کاهش کیفیت ساخته شده است. بنابراین، هر بار که از آن استفاده می کنید، می توانید برای ارائه تصاویر با کیفیت بالا به آن وابسته باشید. فناوری داخلی CinematicColor وضوح رنگ را بهبود می بخشد تا مطمئن شود که واقعی ترین تصاویر ممکن را می بینید. این ویژگی وضوح شدید تصاویر نمایش داده شده به شما را افزایش می دهد. این پروژکتور دارای وضوح چشمگیر 1920 در 1080 است.

این دستگاه در مجموع دارای دو بلندگوی داخلی است که شامل فناوری BenQ Cinema Master Audio می‌شود که آن را برای تماشای فیلم و بازی عالی می‌کند. هر کدام از اسپیکرهای تعبیه شده 10 وات هستند که قدرت صدای زیادی تولید می کنند. فناوری شبیه به هالیوود در سیستم صوتی این پروژکتور ادغام شده است تا صداهای پرشور بم تولید کند. به طور کلی، این مدل یک پروژکتور عالی است که عملکرد چشمگیری دارد.

نقاط قوت

نرخ پاسخ دهی بالا
بلندگوهای با کیفیت
اندازه و وزن عالی
مدرن و شیک به نظر می رسد

نقاط ضعف

رنگ های تیره در اتاقی با نور روشن

ViewSonic PJD5553LWS

امکانات
نسبت پرتاب:
0.49
اندازه صفحه نمایش:
120 اینچ
تکنولوژی نمایش:
مشخص نشده است
وضوح بومی:
1280*800
روشنایی:
3200 لومن
نسبت کنتراست:
20000:1
ضمانتنامه:
3 سال پوشش محدود قطعات و نیروی کار؛ پوشش لامپ 1 ساله

اجازه ندهید قیمت پایین این پروژکتور شما را فریب دهد زیرا این مدل در واقع قابلیت های مدل های رده بالا را دارد. با پشتیبانی سه بعدی، تصاویری فوق العاده جامع و طراحی بسیار هوشمندانه برای بهبود تجربه فیلم شما ارائه می شود.

این پروژکتور پرتاب کوتاه را می توان بدون زحمت از طریق درگاه های HDMI به دستگاه های بلو-ری سه بعدی متصل کرد و از این طریق به شما امکان می دهد با استفاده از عینک های سه بعدی فیلم هایی با جزئیات بسیار بیشتری تماشا کنید. سازنده همچنین SuperColor Tech را در نظر گرفته است که تقسیم بندی 3 رنگ را ارائه می دهد. در نتیجه، رنگ های واقعی و تیز را در جزئیات غنی می بینید. علاوه بر این، شما قادر خواهید بود تمام مشخصات را در تنظیمات روشن‌تر و تاریک‌تر، بدون کاهش کیفیت تصویر ببینید.

همچنین لازم به ذکر است که این پروژکتور دارای 5 حالت دید است. اینها به شما این امکان را می دهند که مشاهده خود را با توجه به تاریکی و روشنایی محیط خود تنظیم کنید. طراحی هوشمند به شما این امکان را می دهد که هر سیمی را به راحتی اداره کنید. پروژکتور قسمتی در پشت دارد که کابل های مزاحم را می توان در آنجا ذخیره کرد. همچنین یک درب لامپ در بالای پروژکتور وجود دارد تا در صورت نیاز به راحتی به لامپ ها دسترسی داشته باشید.

فناوری SonicExpert از یک بلندگوی بزرگ استفاده می کند. این برای تولید صداهای بسیار بلند عمل می کند تا با اندازه بزرگ صفحه نمایش مطابقت داشته باشد. این دستگاه قادر است محدوده صدای قابل توجهی بین 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز ارائه دهد. در نتیجه، پروژکتور صداهایی تولید می کند که بازی ها و فیلم های شما را فراگیرتر می کند.

نقاط قوت

پشتیبانی سه بعدی
تصاویر فوق العاده واضح و فول اچ دی
طراحی هوشمند برای مدیریت کابل ها
فناوری SonicExpert ویژگی های صدای باورنکردنی را اضافه می کند

نقاط ضعف

پایه های تنظیم ارتفاع ضعیف
تنظیمات پیچیده

Optoma GT1080Darbee

امکانات
نسبت پرتاب:
0.49
اندازه صفحه نمایش:
100 اینچ
تکنولوژی نمایش:
DLP
وضوح بومی:
1920*1080
روشنایی:
3000 لومن
نسبت کنتراست:
28000:1
ضمانتنامه:
1 سال محدود
ویژگی‌های اضافی: از همه قالب‌های سه بعدی اجباری HDMI 1.4a پشتیبانی می‌کند

صادقانه بگوییم، پروژکتور Optoma GT1080 Darbee دارای لیستی چشمگیر از ویژگی هایی است که هر کسی را مشتاق آن می کند. پروژکتور پرتاب کوتاه با پشتوانه DLP با نسبت کنتراست 28000:1، ویژگی صفحه نمایش 3 بعدی واقعی و وضوح فول اچ دی عرضه می شود. این پروژکتور خروجی تصویر واقعی دارد و در درجه اول به دلیل نمایشگر sRGB در کنار دقت رنگ Rec709b است. هیچ تصویری کسل کننده در این پروژکتور وجود ندارد. تصاویر روشنی که به لطف 3000 لومن آن تولید می کند، شگفت زده خواهید شد.

نکته قابل توجه دیگر در مورد این پروژکتور پرتاب کوتاه، فرآیند منحصر به فرد بهبود تصویر DarbeeVision آن است که کیفیت را بدون اشباع بیش از حد به سطح کاملاً جدیدی می رساند. علاوه بر این، این پروژکتور نسبت پرتاب باورنکردنی 0.49:1 را ارائه می دهد که به آن اجازه می دهد تصویری 100 اینچی را تنها از فاصله 3.5 فوتی پخش کند. این دستگاه همچنین دارای طول عمر مناسب لامپ 8000 ساعت با استفاده سبک است.

علاوه بر این، این پروژکتور پرتاب کوتاه برای گیمرها با زمان پاسخ 16 میلی‌ثانیه عالی است. چنین زمان پاسخگویی باعث می شود که منتظر جلسات بازی باشید. در نهایت، این واحد با تمام پورت های لازم برای اتصال دستگاه های خارجی برای پروجکشن ارائه می شود. پروژکتور GT1080 Darbee Short Throw علاوه بر اینکه یک پروژکتور عالی برای بازی است، برای سرگرمی های خانگی نیز مناسب است.

نقاط قوت

وضوح فول اچ دی
سه بعدی با پشتیبانی 1080p
زمان تاخیر کم
نسبت کنتراست گسترده
تولید رنگ پرکار

نقاط ضعف

مصنوع رنگین کمان
پوسترسازی در روشن ترین حالت

Epson Home Cinema 1060

امکانات
نسبت پرتاب:
1.02
اندازه صفحه نمایش:
30-300 اینچ
تکنولوژی نمایش:
3LCD
وضوح بومی:
1920*1080
روشنایی:
3100 لومن
نسبت کنتراست:
15000:1
ضمانتنامه:
2 سال محدود
ویژگی‌های اضافی: از تلفن‌های هوشمند مجهز به MHL و استیک‌های پخش جریانی برای بازتاب و شارژ کردن پشتیبانی می‌کند

پروژکتور اپسون سینمای خانگی 1060 دارای ویژگی‌های شگفت‌انگیزی است . صفحه نمایش بسیار عریض با کیفیت HD و وضوح 1080p، اندازه صفحه نمایش این پروژکتور می تواند تا 300 اینچ باشد که 5 برابر بزرگتر از یک تلویزیون 60 اینچی است. این به شما حس یک سینمای خانگی را با قیمت بسیار مقرون به صرفه می دهد. می توانید از آن برای میزبانی یک مهمانی بزرگ و نمایش فیلم برای مهمانان خود استفاده کنید.

علاوه بر این، پروژکتور پرتاب کوتاه دقیقاً با 3100 لومن کار می کند که برای شرایط نوری مختلف عالی است. می توان از آن در اتاق های کم نور یا تاریک و همچنین اتاق هایی با نور خوب یا روشن استفاده کرد. علاوه بر این، پروژکتور آنقدر همه کاره است که می توانید از کابل های MGL، HDMI یا سایر کابل های اتصال برای اتصال به جعبه کابل، پخش کننده دیسک بلوری یا لپ تاپ خود استفاده کنید. همچنین می توانید از آن برای پخش جریانی یا اتصال آن به کنسول های بازی استفاده کنید.

دقت رنگ پروژکتور به شما امکان می دهد روشنایی رنگ بهبود یافته را مشاهده کنید که دارای مقیاس رنگی تقریباً 3 برابر بیشتر از سایر پروژکتورهای مشابه است. فناوری پیشرفته به شما این امکان را می دهد که تصاویر و ویدیوها را بدون هیچ گونه اثر رنگین کمانی به وضوح روی صفحه نمایش ببینید. این پروژکتور را برای کلاس های درس، دفاتر یا سینمای خانگی ایده آل می کند.

نقاط قوت

پروجکشن صفحه عریض
تصاویر با کیفیت بالا
صفحه نمایش روشن
چندین گزینه اتصال
رنگ های دقیق را تولید می کند

نقاط ضعف

عملکرد پر سر و صدا

Optoma EH200ST

امکانات
نسبت پرتاب:
0.49
اندازه صفحه نمایش:
40-300 اینچ
تکنولوژی نمایش:
DLP
وضوح بومی:
1920*1080
روشنایی:
3000 لومن
نسبت کنتراست:
20000:1
ضمانتنامه:
1 سال محدود
ویژگی‌های اضافی:  ۱ بلندگوی داخلی و دو ورودی HDMI

یکی دیگر از پروژکتورهای مناسب در لیست ما، پروژکتور Optoma EH200ST است. مانند مدلی که در بالا به بررسی آن پرداختیم، این پروژکتور نیز قادر است تصاویری از 40 اینچ تا 300 اینچ را نمایش دهد. از آنجایی که این پروژکتور پرتاب کوتاه است، تنها 3.5 فوت فاصله بین صفحه نمایش و پروژکتور لازم است. برای راحتی بیشتر، تأخیر کمی دارد که به پخش سریع‌تر رسانه به پروژکتور شما کمک می‌کند.

علاوه بر این، پروژکتور پرتاب کوتاه از فناوری DLP استفاده می کند و تصاویر فول اچ دی با وضوح 1080p ارائه می شود. فناوری DLP تصاویر واضحی تولید می کند و به شما امکان می دهد تصاویر، فیلم ها و سایر گرافیک های رسانه ای را با روشنایی و کنتراست رنگ بالا ببینید. علاوه بر این، پروژکتور دارای 3000 لومن است که به شما امکان می دهد از آن در شرایط با نور زیاد تا متوسط استفاده کنید. همچنین دارای نسبت کنتراست 20000:1 است که به شما امکان می دهد رنگ های زنده و واقعی را مشابه رنگ هایی که در زندگی واقعی می بینید مشاهده کنید.

این پروژکتور به شما امکان می دهد از رایانه، تبلت، دستگاه تلفن همراه یا دو پورت HDMI داخلی خود استریم کنید. این پروژکتور همچنین دارای یک پورت همگام سازی سه بعدی VESA است که به شما امکان می دهد از سازگاری رایانه شخصی با SVGA، SXGA، HD، UXGA و غیره استفاده کنید. در بسته بندی دستگاه، یک کیف حمل، یک ریموت کنترل و یک درپوش لنز وجود دارد. از آنجایی که پروژکتور برای مقاصد تجاری ساخته شده است، دستگاه عملکرد بسیار آرامی را ارائه می دهد که به فن این امکان را می دهد تا پروژکتور را بدون ایجاد هیچ گونه صدای مزاحم خنک کند.

نقاط قوت

نمایشگر بزرگ
اتصال دیجیتال و انعطاف پذیر
نسبت کنتراست بالا
عملکرد بی صدا

نقاط ضعف

فوکوس خودکار ضعیف

RAGU Z400

امکانات
نسبت پرتاب:
0.9
اندازه صفحه نمایش:
28-130 اینچ
تکنولوژی نمایش:

LED

وضوح بومی:
800*400 پیکسل
روشنایی:
مشخص نشده است
نسبت کنتراست (استاتیک):
1000:1
ضمانتنامه:
1 سال محدود
ویژگی‌های اضافی: + ۸۵٪ روشنایی ارتقا یافته نسبت به پروژکتورهای مشابه؛ دو بلندگوی داخلی

اگر به دنبال یک مینی پروژکتور خانگی قدرتمند و همه کاره هستید که در شرایط تاریک بسیار خوب کار کند، مینی پروژکتور Ragu Z400 باید در صدر لیست شما باشد. این مینی پروژکتور سبک وزن با وزن تنها 3.09 پوند و ابعاد 8.07×5.71×2.95 اینچ بسیار سبک است. همچنین دارای 1600 لومن است که برای این نوع پروژکتور کاملا مناسب است. لنز با قطر 2.25 اینچ پروژکتور دارای درپوش لنز است و در پایین دستگاه یک پایه پیچی وجود دارد که می توان 1/2 اینچ اضافی را به آن اضافه کرد.

در حالی که این پروژکتور دارای سیستم بلندگوی داخلی خوبی است، توصیه می کنیم از سیستم بلندگوی خارجی استفاده کنید تا بهترین صدای ممکن را ضبط کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بلندگوی خارجی خود را به جک خروجی صدا متصل کنید. همچنین، پروژکتور دارای سیستم خنک کننده پیشرفته RAGU است که دستگاه شما را خنک نگه می دارد و آن را بی سر و صدا انجام می دهد.

مینی پروژکتور Ragu Z400 نه تنها برای استفاده در داخل خانه عالی است، بلکه برای استفاده در حیاط خلوت نیز عالی عمل می کند: مهمانی های تماشای ورزش در فضای باز، مهمانی های استخر و جشن تولد. این پروژکتور به طور خاص طراحی شده است تا یک تجربه تماشای صفحه نمایش بسیار بزرگ را با فاصله نمایش 5 تا 13 فوت ارائه دهد، در حالی که قادر به پشتیبانی از وضوح 1920×1080 است. اگر قصد اضافه کردن آن را به سیستم سرگرمی خانگی خود دارید، به خاطر داشته باشید که اندازه صفحه نمایش ایده آل برای این پروژکتور 100 اینچ با فاصله پرتاب 8 فوت است.

با توجه به اتصال، این مدل دارای چندین گزینه از جمله HDMI، AV/TV، USB، اسلات کارت SD و جک هدفون است. این بدان معناست که می‌توانید کنسول‌های بازی، رایانه شخصی، جعبه کابل، تلویزیون، پخش‌کننده‌های DVD، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند خود را متصل کنید. پکیج این پروژکتور شامل کابل برق، کابل HDMI، میز ورودی RCA و ریموت کنترل می باشد.

نقاط قوت

آسان برای جمع آوری
تصاویری با کیفیت بالا ارائه می دهد
استفاده از آن بسیار آسان است
برای بازی های ویدیویی عالی کار می کند

نقاط ضعف

کیفیت صدا متوسط

 

پروژکتور پرتاب کوتاه چیست؟

پروژکتور پرتاب کوتاه نوع جدیدی از فناوری است که پروژکتور را قادر می سازد در نزدیکی صفحه نمایش بدون اعوجاج پیکسلی قرار گیرد. پروژکتور پرتاب کوتاه از لنزهای امروزی استفاده می کند که می توانند 100 اینچ را از فاصله بسیار کوتاهی که معمولاً حدود 4 تا 8 فوت است پرتاب کنند. پروژکتورهای پرتاب کوتاه برای افرادی که فضای کافی برای نصب یک پروژکتور معمولی ندارند ایده آل هستند. به طور مشابه، مواجهه با موضوع سایه‌ها که در پروژکتورهای پرتاب سنتی رایج است، دشوارتر خواهد بود. با این حال، قیمت این نوع پروژکتورها تا حدودی بیشتر از پروژکتورهای معمولی است، اما همچنان قیمت مناسبی دارد.
جالب ترین چیز در مورد پروژکتورهای پرتاب کوتاه توانایی آنها در پرتاب کردن از یک پرتاب کوتاه است اما همچنان روشنایی و شفافیت تصویر را حفظ می کنند.  استاندارد خاصی برای تعیین نسبت پرتاب کوتاه وجود ندارد و سازندگان مختلف از روش های مختلفی برای اندازه گیری استفاده می کنند. به طور معمول، جیره پرتاب 0.38:1 در بازار به عنوان کوتاه در نظر گرفته می شود، و این دامنه پرتاب کوتاه معمولا تا 1.4:1 بالا می رود. برخی از افراد بر این باورند که سازندگان این ویژگی پیشرفته را فقط در مدل‌های رده بالا ارائه می‌کنند، اما از این که متوجه شوند حتی در پروژکتورهایی با قیمت کمتر از 200 دلار نیز وجود دارد، شگفت‌زده خواهند شد.
نصب پروژکتورهای پرتاب کوتاه بسیار آسان است و بسیار انعطاف پذیر هستند و می توان آنها را روی میز، سقف یا در پشت صفحه نمایش نصب کرد. پروژکتورهای پرتاب کوتاه معمولاً در مؤسسات آموزشی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند، اما این روزها، بسیاری از کاربران عمومی آنها را به منظور سرگرمی خانگی انتخاب می کنند. آنها معمولاً در غرفه های نمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند که در آن فضای کوچکی در اختیار نماینده قرار می گیرد تا نمایشگاه را تنظیم کند.

نسبت پرتاب

نسبت پرتاب شاید مهم‌ترین عاملی است که باید در هنگام خرید یک پروژکتور پرتاب کوتاه در نظر بگیرید و همیشه بهتر است هرگز از 1.0:1 فراتر نروید. با این حال، بهترین گزینه ای که باید انتخاب کنید 0.5:1 تا 0.9:1 است و اگر بتوانید مدلی را انتخاب کنید که نسبت پرتاب 0.4:1 دارد، عالی خواهد بود. با این حال، دستیابی به مدلی با عدد نسبت پرتاب بسیار کم دشوار است زیرا عواملی از جمله بودجه به آن مرتبط هستند.

اندازه صفحه نمایش

به طور معمول، مهمترین چیز این است که یک پروژکتور پرتاب کوتاه تا چه اندازه قادر به نمایش تصویر بر روی یک سطح است. به دقت به نحوه توصیف حداکثر اندازه صفحه نمایش در هر مدل توجه کنید – معمولاً طیفی از اعداد را لیست می کند، با شکل پایین نشان دهنده اندازه ای است که تصویر واضح تر است و شکل بزرگتر نشان می دهد که چقدر می تواند بزرگ شود (تا جایی که شما هستید). مایل به تحمل یک تصویر تا حدی تار).

فناوری نمایش

امروزه اکثر پروژکتورهای پرتاب کوتاه دارای پروژکتور DLP هستند که در تولید تصاویر با کیفیت بالا از یک پرتاب کوتاه بسیار کارآمد است. فناوری DLP همچنین به تولید کننده اجازه می دهد تا هزینه پروژکتور را کاهش دهد. با این حال، می توانید فناوری تصویربرداری LED را انتخاب کنید زیرا بادوام تر است و عملکرد مناسبی را ارائه می دهد.

وضوح بومی

در حالی که اندازه صفحه نمایش میزان بزرگی تصویر یک پروژکتور را نشان می دهد، رزولوشن تصویر نشان دهنده وضوح آن است (یعنی تعداد پیکسل هایی که می تواند نمایش دهد). در یک دنیای عالی، یک پروژکتور پرتاب کوتاه با وضوح 1280×720 یا بالاتر، تصویری چشمگیر ارائه می دهد. به یاد داشته باشید که مهم ترین عدد رزولوشن است. اگر یک پروژکتور پرتاب کوتاه تا 800×480 یا کمتر داشته باشد، وضوح زیادی را از دست می دهد.

روشنایی

یک اشتباه معمول در مورد پروژکتورها و روشنایی وجود دارد. مردم معمولاً بر این باورند که روشن تر بودن به معنای بهتر بودن با توجه به ظرفیت لامپ یک پروژکتور است. این نمی تواند دور از واقعیت باشد زیرا روشنایی کامل کاملاً به تنظیمات نور اطراف در اتاقی که می خواهید از پروژکتور استفاده کنید بستگی دارد. در اتاق های کم نور، 1000-1500 لومن باید خوب باشد، در حالی که در شرایط به اندازه کافی روشن به سطوح بالاتری نیاز خواهید داشت. به طور معمول، پروژکتورهای پرتاب کوتاه دارای روشنایی بین 2000 تا 3800 لومن هستند. در مواقعی که مطمئن نیستید یا نمی توانید تنظیمات نور اطراف را کنترل کنید، از هر گونه خطری اجتناب کنید و مدل های 3000-3500 لومن را انتخاب کنید.

نسبت کنتراست

نسبت کنتراست معمولاً نسبت بین تیره ترین و روشن ترین رنگی است که یک پروژکتور پرتاب کوتاه قادر به نمایش آن است. هرچه رقم اولیه بیشتر باشد، کیفیت تصویر بهتر است. به عنوان مثال، پروژکتوری که نسبت کنتراست آن 1000:1 است به اندازه پروژکتوری که نسبت کنتراست 22000:1 دارد زنده و پویا نخواهد بود.

ضمانتنامه

گارانتی همیشه یک عامل بسیار حیاتی است که باید هنگام خرید هر چیزی در نظر گرفت زیرا شرایط گارانتی یک محصول نشان دهنده میزان اعتماد سازنده به محصول است. بهترین شرایط گارانتی معمولاً توسط بزرگترین برندها ارائه می شود و محصولات آنها معمولاً قابل اعتمادتر هستند، بنابراین ممکن است بخواهید هنگام خرید پروژکتور پرتاب کوتاه خود این را در نظر داشته باشید. اکثر پروژکتورهای پرتاب کوتاه حداقل دارای دو سال ضمانت هستند.

امکانات اضافی

همچنین باید ویژگی های اضافی مانند سازگاری با دستگاه های تلفن همراه را در نظر بگیرید زیرا به شما امکان می دهد رسانه ها را از تلفن هوشمند خود به پروژکتور خود ارسال کنید. همچنین، باید بلندگوهای داخلی را نیز در نظر بگیرید. در حالی که اغلب پروژکتورهای پرتاب کوتاه معمولا با بلندگوهای داخلی مناسب عرضه می شوند، ممکن است هنوز هم لازم باشد هنگام خرید به این موضوع توجه زیادی داشته باشید. فقط به خاطر داشته باشید که اگر کیفیت بلندگوهای داخلی پروژکتور کوتاه خود را دوست ندارید، همیشه می توانید بلندگوهای خارجی خریداری کنید.

سوالات متداول

آیا می توانم از پروژکتور پرتاب کوتاه برای بازی های ویدیویی استفاده کنم؟ کدام مدل ها بیشتر مناسب هستند؟
البته می توان از پروژکتور پرتاب کوتاه برای بازی های ویدیویی استفاده کرد. امروزه پروژکتورهای پرتاب کوتاه جایگزین جذابی برای تلویزیون ها هستند و گیمرها که دوست دارند روی صفحه نمایش بزرگتر بازی کنند، می توانند انتظار فناوری فول اچ دی با کنتراست مجلل را داشته باشند که فرمول ایده آلی برای یک تجربه بازی همه جانبه است.

در حالی که اکثر پروژکتورهایی که در این لیست قرار داده ایم برای بازی مناسب هستند، برخی از آنها برای انجام بازی ها بسیار بهتر از دیگری هستند. بهترین مدل ها برای بازی عبارتند از:  BenQ HT2150ST Short Throw Projector و Epson Home Cinema 1060 Projector.

اگر بخواهم از پروژکتور خود در اتاقی با نور روشن استفاده کنم، به دنبال چه روشنایی باشم؟
روشنایی پروژکتورها بر حسب لومن اندازه گیری می شود و درجه بندی لومن روشنایی کلی را که می تواند توسط یک پروژکتور تولید شود را نشان می دهد. از آنجایی که لومن ها ابعادی ندارند، لومن خروجی پروژکتور ثابت است و به اندازه تصویر ارتباطی ندارد. با این حال، تصویر با روشنایی تصویر نمایش داده شده ارتباط دارد. به عنوان مثال، هرچه تصویری که می‌خواهید بزرگ‌تر بسازید، پروژکتور باید روشن‌تر باشد تا نور محیط را تحت تأثیر قرار دهد و همچنان بتواند تصویری زنده، زیبا و واضح را ببیند. اساساً روشنایی طرح ریزی شما به اندازه تصویر بستگی دارد.

بنابراین، هنگامی که در یک اتاق با نور روشن تصویری با عرض شش فوت ایجاد می کنید، 1400 تا 1500 لومن باید کافی باشد و زمانی که تصویری با عرض بیش از 10 فوت اما کمتر از 14 فوت ایجاد می کنید. ، باید یک پروژکتور با 2700-3200 لومن پیدا کنید.
معتبرترین برند از نظر گارانتی کدام است؟
گارانتی یکی از اصلی ترین عواملی است که باعث تفاوت بین برخی از پروژکتورها می شود. ViewSonic و Epson برندهایی هستند که بهترین شرایط گارانتی را در این لیست با 3 و 2 سال گارانتی دارند. بنابراین، ممکن است بخواهید هنگام تصمیم گیری نهایی خود این را در نظر داشته باشید.

کدام پروژکتورها از فرمت های سه بعدی پشتیبانی می کنند؟
اگر از آن دسته افرادی هستید که تماشای فیلم های سه بعدی و بازی های سه بعدی را دوست دارید، خوش شانس هستید زیرا چندین پروژکتور در این لیست از فرمت های سه بعدی پشتیبانی می کنند، از جمله پروژکتور BenQ MW632ST Short Throw Projector، Optoma GT1080 Darbee Short Throw Projector و ViewSonic. پروژکتور PJD5553LWS.

نتیجه گیری

پروژکتورهای پرتاب کوتاه دارای چندین مزیت بزرگ نسبت به پروژکتورهای معمولی هستند، مانند تصاویر واضح تر، قابل حمل بودن، و مهمتر از همه، قابلیت استفاده در مناطق کوچک. با ارائه یک بررسی دقیق از هر محصول، ما مطمئن هستیم که تا به حال به تصمیمی رسیده اید. با این حال، اگر هنوز گیج هستید، ممکن است لازم باشد به توصیه های ما در زیر نگاه کنید.

انتخاب برتر ما Optoma GT1080 است. با پشتیبانی سه بعدی، وضوح عالی و گزینه‌های اتصال متعدد، نمی‌توانستیم از این پروژکتور پرتاب کوتاه شگفت‌انگیز بگذریم.

انتخاب دوم ما پروژکتور برنده جایزه، پروژکتور پرتاب کوتاه BenQ HT2150ST است. با داشتن دو بلندگوی داخلی برای ارائه صدایی استثنایی و فناوری داخلی CinematicColor برای اطمینان از دیدن واقعی ترین تصاویر ممکن، نمی توانید با این پروژکتور اشتباه کنید.

انتخاب سوم ما پروژکتور ViewSonic PJD5553LWS است. پشتیبانی از سه بعدی، 10000 ساعت عمر لامپ، و شامل فناوری SuperColor، در میان بسیاری از ویژگی های عالی، این پروژکتور پرتاب کوتاه را برای بسیاری از خریداران جذاب کرده است.

به طور کلی، این راهنما حاوی برترین پروژکتورهای پرتاب کوتاه موجود در بازار است، و ما امیدواریم که بهترین پروژکتوری را پیدا کنید که مطابق با نیازهای شما باشد.

منبع: houseandbeyond