چرا مدارس هوشمند ارتباطات مجازی را تقویت می‌کنند؟
چرا مدارس هوشمند ارتباطات مجازی را تقویت می‌کنند؟

چرا مدارس هوشمند ارتباطات مجازی را تقویت می‌کنند؟

مدارس هوشمند K-12 ارتباطات مجازی را تقویت می‌کنند تا خانواده‌ها را راحت‌تر از همیشه بدون رفتن به دانشگاه درگیر کنند. معلمی در مقابل یک صفحه نمایش در مدرسه ای در شمال مرکز تگزاس ایستاده است. چند مایلی دورتر، مادر یک دانش‌آموز دبیرستانی پشت میز آشپزخانه‌اش می‌نشیند، لپ‌تاپ‌اش را بیرون می‌آورد، روی پیوند جلسه کلیک می‌کند و به‌زودی از معلم پسرش بدون اینکه خانه‌اش را ترک کند، به‌روزرسانی‌ها را دریافت می‌کند.

زمان کنفرانس والدین و معلمان در ناحیه مدرسه مستقل لوئیسویل است و جلسه مهم دیگری آغاز شده است. برای هر دو طرف، اتصال یکپارچه بود: فقط چند کلیک و جلسه در جریان بود.

کریس لنگفورد، مدیر بخش شبکه، زیرساخت و امنیت سایبری می‌گوید زمانی که لویسویل در اوایل همه‌گیری به سمت یادگیری از راه دور رفت، منطقه شروع به ارائه جلسات مجازی والدین و معلمان کرد.

رهبران منطقه فکر می کردند که فقط باید جلسات از راه دور را به طور موقت ارائه دهند، اما به زودی متوجه شدند که بسیاری از والدین این گزینه را ترجیح می دهند. او می‌گوید: «به‌جای مرخصی گرفتن از محل کار و برنامه‌ریزی روزشان برای آمدن به یک جلسه، اکنون می‌توانند از هر کجا با ما ارتباط برقرار کنند».

برای والدین، این کنفرانس‌های مجازی می‌توانند در هر وسیله‌ای که اتفاق می‌افتد برگزار شوند. برخی از تلفن‌های هوشمند یا لپ‌تاپ‌های خود استفاده می‌کنند، در حالی که برخی دیگر به تبلت‌های مدرسه‌ای روی می‌آورند که منطقه از طریق برنامه یک به یک برای دانش‌آموزان استفاده می‌کند.

Lewisville ISD جلسات مجازی خود را فراگیرتر می کند

معلمان همچنین در مورد نحوه اتصال آنها برای چنین جلساتی انعطاف پذیری دارند، اما لنگفورد می گوید بسیاری از اتاق های طراحی شده ویژه منطقه برای ارتباطات از راه دور استفاده می کنند. او می‌گوید: «ما آنها را نصب کردیم تا از همه‌گیری عبور کنیم، و اکنون برای اهداف متعدد، از جمله جلسات والدین استفاده می‌شوند.

از 69 پردیس Lewisville ISD تعداد 64 پردیس دارای چنین اتاق هایی هستند. در هر یک از مدارس ابتدایی منطقه یک مدرسه وجود دارد، در حالی که مدارس راهنمایی و دبیرستان هر کدام دو مدرسه دارند. هر فضا مجهز به دوربین Aver pan-tilt-zoom، میکروفون نوروا و نوار صدا، و یک تلویزیون با وضوح بالا متصل یا یک پروژکتور پرتاب کوتاه اپسون با صفحه نمایش Da-Lite IDEA است.

این اتاق ها در ابتدا برای معلمان و کارکنان در نظر گرفته شده بود تا از آنها برای جلسات منطقه استفاده کنند. لنگفورد می‌گوید: «این یک تجربه بسیار فراگیرتر برای همه افراد درگیر است. دوربین ها از هوش مصنوعی برای ردیابی خودکار بلندگوها استفاده می کنند. «اگر در اتاق هستید، صفحه نمایش بزرگ به شما امکان می دهد به راحتی بلندگوهایی را ببینید که از راه دور شرکت می کنند، و سیستم صوتی واقعاً با کیفیت است. انگار همه با تو هستند.»

Lewisville برای ویدئو کنفرانس به Webex متکی است و معلمان و مدیران لپ‌تاپ‌هایی دارند که می‌توانند از راه دور با هر کسی خارج از دانشگاه ملاقات کنند. دیگران به سادگی این جلسات را در یک کلاس درس خالی یا فضای ساکت دیگری برگزار می کنند، اما تعداد فزاینده ای اکنون به دنبال استفاده از اتاق های کنفرانس مجازی جدید هستند.

جلسات والدین در رسانه اجتماعی

جوزف ساوث، مدیر ارشد آموزش ISTE می‌گوید: «حضور در کنفرانس‌های والدین و معلمان در طول همه‌گیری به شدت افزایش یافت. «این به این دلیل نبود که والدین ناگهان به موفقیت فرزندانشان علاقه مند شدند. به این دلیل بود که ناگهان آن کنفرانس‌ها برای والدین با تعهداتی که انعطاف‌پذیر نبودند، بسیار در دسترس‌تر بودند.»

اکنون، ساوث می‌گوید، مدارس سراسر کشور این را به‌عنوان یک درس بزرگ می‌بینند. آنها مجبور نیستند از والدین بخواهند که به طور فیزیکی به مدرسه بیایند تا با معلمان فرزندان خود ملاقات کنند یا در جلسات هیئت مدیره مدرسه شرکت کنند. در عوض، آن‌ها می‌توانند با هر فناوری که به بهترین شکل برایشان کار می‌کند ارتباط برقرار کنند.»

مدارس دولتی اورنج کانتی در فلوریدا نیز از این رویکرد “چندگانه” برای ارتباط والدین استقبال کرده اند.

ماریل میلانو، مدیر مشارکت خانواده و ارتباطات دیجیتالی OCPS، می‌گوید: «من فکر می‌کنم آنچه دیده‌ایم این است که چند سال گذشته چهره ارتباط والدین را برای همیشه تغییر داده است. «ما آموخته ایم که باید در جایی که والدین هستند باشیم، نه در جایی که می خواهیم.

برای این منظور، برای روزهای «ملاقات با معلم» در OCPS، گزینه‌های رو در رو برای والدین و سرپرستان 206000 دانش‌آموزی که آنها را می‌خواهند وجود دارد، یا «آن‌ها می‌توانند در جلسه تیم‌های مایکروسافت شرکت کنند و معلمانی را بشناسند که میلانو می گوید. برخی از معلمان همچنین از Flip مایکروسافت برای به اشتراک گذاری ویدیوهای از پیش ضبط شده کلاس های درس خود و برگزاری چت زنده استفاده می کنند. منطقه همچنین شروع به استفاده از رسانه های اجتماعی برای ارتباطات عمومی در سراسر جامعه مدرسه کرده است.

میلانو می گوید: «به عنوان مثال، ما در شرف ارائه ارزیابی های جدید دانش آموزان هستیم. در گذشته، منطقه فقط ایمیل‌ها و اعلان‌های چاپی ارسال می‌کرد. در حال حاضر، آنها همچنین یک رویداد زنده فیس بوک را برنامه ریزی کرده اند که شرکت در آن را برای کل جامعه منطقه آسان می کند.

او می‌گوید: «همه خانواده‌های ما، اگر بخواهند، می‌توانند آنلاین شوند تا همه چیز را بشنوند و سؤال بپرسند. ما اعضای تیم از بخش ارزیابی را در جعبه گفتگو خواهیم داشت و بعد از آن همه چیز را برای والدینی که نمی توانند شرکت کنند در دسترس قرار خواهیم داد.

مدارس کویر سندز برای سهولت مشارکت والدین کار می کنند

تیفانی نورتون اهمیت دادن به والدین را برای انتخاب نحوه مشارکت در آموزش فرزندان خود درک می کند. افسر ارشد نوآوری و اطلاعات در ناحیه یکپارچه مدرسه Desert Sands در کالیفرنیا می‌گوید فناوری تفاوت قابل توجهی برای خانواده‌هایی ایجاد کرده است که قبل از همه‌گیری با مدارس تلاش می‌کردند.

او می‌گوید: «اکنون، آنها برای شرکت در آن جلسه نیازی به مراقبت از کودک یا ترک کار ندارند. “آنها می توانند به مدت 20 دقیقه با تلفن خود وارد شوند و همچنان شرکت کنند.”

این یک داستان مشابه برای جلسات والدین و معلمان است، که اکنون در صورت تمایل خانواده می تواند از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شود. همه کلاس‌های منطقه شامل وب‌کم‌هایی هستند که معلمان می‌توانند برای جلسات از راه دور استفاده کنند، و همه دانش‌آموزان و کارکنان Chromebook دارند که می‌توانند برای ارتباطات دیجیتال از آن‌ها استفاده کنند.

نورتون می‌گوید والدین قدردانی می‌کنند که منطقه مشارکت مدرسه را از طریق ابزارهایی مانند Zoom و Google Meet و از طریق برنامه‌های پیام‌رسانی مانند ClassDojo و Remind نسبتاً آسان کرده است.

او می‌گوید که ممکن است همه‌گیری در حال نابودی باشد، اما ارتباطات مجازی در Desert Sands در حال افزایش است. “ارتباط بهتر برای همه بهتر است، اما بزرگترین چیز این است که این چیزی است که والدین می خواهند.”

فناوری اتاق کنفرانس از راه دور 

در حالی که اتاق کنفرانس از راه دور هر مدرسه متفاوت است، اکثر آنها حاوی چندین قطعه کلیدی از تجهیزات هستند. در اینجا به برخی از گزینه ها نگاهی می اندازیم.

وب‌کم‌ها یا دوربین‌های پان شیب زوم: دوربین‌های ویدئو کنفرانس 4K با کیفیت بالا و کیفیت فوق‌العاده بالا، امکان همکاری رو در رو از هر کجا را فراهم می‌کنند. برخی شامل هوش مصنوعی هستند که به طور خودکار بلندگوها را در حین حرکت ردیابی می کند.

نمایشگرها: برخی از مانیتورهای LCD به طور خاص برای ویدئو کنفرانس طراحی شده اند و شامل دوربین ها و بلندگوهای یکپارچه و اتصالات اختصاصی به پلتفرم جلسه انتخابی شما هستند. کسانی که محدودیت فضا دارند ممکن است ترجیح دهند از ویدئو پروژکتور و صفحه نمایش HD استفاده کنند.

میکروفون ها و نوارهای صوتی: مدل های دیواری می توانند هم صدای بلندگوهای داخل اتاق را دریافت کنند و هم صدای شرکت کنندگان از راه دور را پخش کنند. صدای به دست آمده به خوبی زمانی است که همه در یک فضا ملاقات می کنند.

راه حل های All-in-One AV: دستگاه های منفرد به اندازه یک تلویزیون بزرگ می توانند کنفرانس ویدئویی، وایت برد و به اشتراک گذاری اسناد را فعال کنند.

منبع:edtechmagazine.com/k12